Τριψήφιος αριθμός: Παιχνίδι για ομαδοποίηση και ενεργοποίηση της τάξης.
Κρατάει από 2-3 λεπτά, μέχρι όσο χρειάζεται.
Πρόκειται για ένα ωραίο παιχνίδι που έχω χρησιμοποιήσει και ομαδοποιούσε και ενεργοποιούσε την τάξη μου.
1η εκδοχή: Εγώ απέναντι σε όλη την τάξη:
Έλεγα στους μαθητές μου: «Θα βάλω στο μυαλό μου έναν τριψήφιο αριθμό με ανόμοια ψηφία και μάλιστα για να μην υπάρχει υποψία ότι θα τον αλλάξω, θα τον γράψω σε αυτό το χαρτί, εσείς, κάνοντας προβλέψεις και λογικούς συνδυασμούς, θα πρέπει να τον βρείτε. Για κάθε σωστή απάντηση – σωστό ψηφίο στη σωστή θέση – θα σας δίνω ένα γεμάτο κυκλάκι, ενώ αν πετύχετε σωστά το ψηφίο αλλά σε λάθος θέση, θα σας δώσω μια τρύπα, χωρίς να προσδιορίζω για ποιόν αριθμό δίνεται το κυκλάκι.
Παράδειγμα για καλύτερη κατανόηση του παιχνιδιού: « Έτοιμοι; Έβαλα έναν αριθμό. Ας πούμε ότι ο αριθμός που έβαλα ήταν το 823.
«Έστω ότι η τάξη δοκίμασε το 192».
Εγώ τότε θα έλεγα: «Στο 192 δίνω μια κενή τρύπα»
Τότε η τάξη θα έκανε υποθέσεις και ίσως έλεγε: Η τρύπα νομίζω ότι έχει μπει για το 9, κι άρα θα δοκιμάσω το 945. Η απάντηση τότε θα ήταν μια παύλα. Στη συνέχεια για το 813 η απάντηση θα ήταν δύο γεμάτοι κλύκλοι. Δηλαδή πετύχατε δύο νούμερα στη σωστή θέση, χωρίς να λέμε για ποιά πρόκειται.
Έστω ότι το παιχνίδι συνεχίστηκε έτσι όπως φαίνεται στον πίνακα, μέχρι που τελικά, κάνοντας τους κατάλληλους συνδυασμούς βρήκαν τον κρυμμένο αριθμό.
2η εκδοχή: Βγαίνει ένας μαθητής έξω από την τάξη και οι υπόλοιποι επιλέγουν έναν αριθμό και ξαναπαίζουν το παιχνίδι.
Είναι διασκεδαστικό, δοκιμάστε το!