«Μια άλλη ματιά για την Ελένη…»
Δραματοποιημένη αφήγηση
«Μια άλλη ματιά για την Ελένη…»
Σχολείο: 17ο Γυμνάσιο Πάτρας
Σχολικό έτος: 2010
Μάθημα: Δραματική Ποίηση
Σύνολο μαθητών/τριών: εβδομήντα πέντε – τρία τμήματα
Οι μαθητές και μαθήτριες των τριών τμημάτων της Γ΄ τάξης επιχείρησαν με την καθοδήγηση των φιλολόγων τους να προσεγγίσουν το αρχαίο ελληνικό δράμα όχι μόνο ως λογοτεχνικό κείμενο αλλά ως θεατρική παράσταση. Πιο συγκεκριμένα, ασχολήθηκαν με τη διαδικασία σκηνοθεσίας αποσπασμάτων της τραγωδίας «Ελένη» του Ευριπίδη, την οποία διδάσκονταν κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Αρχικά, τα παιδιά από κάθε τμήμα, χωρισμένα σε ομάδες συγκέντρωσαν διάφορες πληροφορίες όπως σκηνογραφικές, σκηνοθετικές, ενδυματολογικές, οργανωτικοί συντελεστές δραματικών αγώνων, χωροταξία του αρχαίου θεάτρου. Ακολούθως, έγινε η διανομή ρόλων όπως υποκριτές, χορός, θεατές, χορηγοί, κριτές, ραμβούχοι. Αξιοσημείωτο είναι ότι όλα τα παιδιά είχαν αναλάβει ένα ρόλο. Σε σύντομο χρονικό διάστημα το κάθε τμήμα διαμόρφωσε τη δική του εκδοχή, την οποία παρουσίασαν στο Αρχαίο Ωδείο της Πάτρας με θεατές τους ίδιους τους συμμαθητές τους. Ο συγκεκριμένος χώρος προσέφερε ένα ευχάριστο περιβάλλον και κατάλληλο για μια προσομοίωση δραματικών αγώνων.
Συμπερασματικά, τα παιδιά απόλαυσαν την παρακολούθηση της δραματοποιημένης αφήγησης, ένιωσαν τη χαρά της δημιουργικής προσέγγισης της γνώσης, εξοικειώθηκαν με τους οργανωτικούς συντελεστές των δραματικών αγώνων και με την αρχιτεκτονική του αρχαίου θεάτρου ( σκηνή -χορός -θεατές) σε συνάρτηση με τους υποκριτές – χορός – θεατές. Το πιο σημαντικό ευαισθητοποιήθηκαν και εκτίμησαν την αξία του συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου.