Δραστηριότητες κορμού
Το παιχνίδι του 20
Σκοπός: εκπαίδευση στη χάραξη στρατηγικής επίλυσης προβλημάτων
Ηλικίες: 9 χρονών και πάνω
Διάρκεια: περίπου 30′
Το παιχνίδι του 20 παίζεται από την ηλικία των 9 χρόνων και πάνω και για να ολοκληρωθεί χρειάζεται γύρω στη μισή ώρα. Σκοπός του παιχνιδιού είναι η εκπαίδευση στη χάραξη στρατηγικής επίλυσης προβλημάτων.
Το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι κυρίως παιχνίδι κατανόησης αλλά είναι και παιχνίδι μνήμης και συμπεριφοράς. Από υλικά χρειαζόμαστε μόνο το φύλλο του παιχνιδιού και ένα στυλό.
Χωρίζουμε τους μαθητές σε δυάδες και τους λέμε πως θα παίξουν το παιχνίδι δύο φορές. Τη μια φορά πρώτος ο ένας, την άλλη ο άλλος. Οι οδηγίες είναι γραμμένες στο φύλλο εργασίας, αλλά για καλύτερα αποτελέσματα, τις επαναλαμβάνουμε.
Ενδεικτικές ερωτήσεις προς τα παιδιά μετά την πρώτη παρτίδα:
1. Πήρατε είδηση αν παίζει ρόλο ποιος παίζει πρώτος;
2. Ποια στιγμή καταλάβατε ότι κερδίζετε ή χάνετε;
(Είναι σημαντικό να μην ξεκινήσουν τη δεύτερη παρτίδα χωρίς να έχει προηγηθεί ο σχετικός σχολιασμός).
Αμέσως μετά, ξεκινάει η δεύτερη παρτίδα. Οι ερωτήσεις, μπορεί να είναι οι ίδιες. Μόλις γίνει φανερό πως νικάει όποιος φτάσει πρώτος στο 17, το παιχνίδι του “20” γίνεται παιχνίδι του “17”.
Με την ίδια ακριβώς διαδικασία, το παιχνίδι μετατρέπεται σε παιχνίδι του “14”, παιχνίδι του “11”,…παιχνίδι του “2”. Άρα νικάει όποιος ξέρει τη στρατηγική νίκης.
Το παιχνίδι θα μπορούσε να γίνει και παιχνίδι σε υπολογιστή. Ξεκινάω πρώτος και βάζω το σήμα μου στο 2. Στη συνέχεια, όταν ο αντίπαλος κάνει μια κίνηση, εγώ κάνω δύο ή κάνω μια κίνηση, αν ο αντίπαλός μου κάνει δύο. Αν δεν παίξω πρώτος, έχω στο νου μου τους «καλούς» αριθμούς και προσπαθώ να τους πιάσω.
Καλή τύχη!!!